Górska Legenda – wyjątkowe miejsce w Szczyrku

Czasami dzieje się tak, że nieoczekiwanie napotykamy cudownych ludzi lub przypadkowo odkrywamy wyjątkowe miejsca. Mój blog co prawda poświęcony jest tematom związanym z budową domu, ale po ostatnim wyjeździe służbowo-urlopowym, postanowiłam trochę nagiąć formułę.

Przyczyną powstania nowej kategorii „ wyjątkowe miejsca”, była ogromna chęć podzielenia się z wami, informacją o miejscach, które moim zdaniem zasługują na szczególną uwagę.

W połowie kwietnia, miałam ogromną przyjemność i okazję zobaczyć jak wygląda Beskid Śląski po sezonie zimowym, w tak zwanym międzyczasie tuż przed sezonem letnim.

Hmmm – jest c u d o w n y  🙂

IMG_3436 (800x533)

Szczyrk i Wisła łapią oddech, po krótkim sezonie zimowym, ale za to intensywnym. Puchar Świta przyciągnął do Wisły i okolic tysiące kibiców z Polski i zagranicy, którzy przy okazji podziwiali beskidzkie uroki. Niecały miesiąc później, nastąpiło błogie wyludnienie, a nam w udziale przypadła możliwość niemal samotnego błąkania się po beskidzkich masywach.

IMG_3451 (800x533) (800x533)

Nie sposób opisać jak wyjątkowe jest to miejsce o tej porze roku. Wszystko budzi się do życia. Wejście na Skrzyczne zajęło nam prawie 1,5 godziny, byłam mokra jak szczur, ale wolna i szczęśliwa. Pierwszy szczyt z Korony Gór Polski zaliczony 🙂

IMG_3446 (800x533)

Było majestatycznie i mglisto, powietrze rześkie i świeże.

IMG_3454 (800x533)

O takim porannym spacerze od dawna marzyłam

IMG_3461 (800x533)

IMG_3483 (533x800)

Zachwalać takich miejsc jak Szczyrk, Wisła, czy inne okoliczne miejscowości nie trzeba – natura broni się sama. W zależności od upodobań, można kochać je bardziej w zimie lub w lecie, lub tak jak ja, zakochać się na wiosnę 🙂

IMG_3491 (800x533)

IMG_3494 (800x533)

IMG_3520 (800x533)

Ale mój post nie o Beskidzie Śląskim miał być, tylko o wyjątkowym miejscu jakie odkryłam tu na miejscu w Szczyrku.

Wyjeżdżając z Warszawy z premedytacją nie rezerwowałam nam noclegu. Wiedziałam, że w takim okresie przejściowym nie będzie żadnego problemu ze znalezieniem wolnego miejsca.  Po długiej drodze, spotkaniu w przejeździe ze znajomymi w Wiśle, zaczęło robić się późno. Byliśmy najedzeni po brzegi, więc nie spieszyło się nam specjalnie ze znalezieniem pokoju. Siedliśmy na ławce w Szczyrku, niedaleko Żylicy i podziwialiśmy lokalny krajobraz – dla ludzi na co dzień mieszkających przy Trasie Łazienkowskiej, takie miejsce to raj na ziemi 🙂 🙂

Robiło się coraz ciemniej.  Nie wiadomo kiedy, gapiąc się na progi tworzące mini wodospady na szczyrkowej rzece, minęło ponad dwie godziny. Przyszedł czas na znalezienie zakwaterowania na dzisiejszą noc.

Zanim jednak znaleźliśmy nocleg,  znalazłam sklep spożywczy. Jako absolutna miłośniczka sera białego, zawsze jak jestem w nowym miejscu, kupuje regionalny twaróg, celem zjedzenia go niemal w całości od razu. Tym razem dokupiłam kilka bułek ( byłam z mężem ), mając perspektywę pysznej kolacji, z tym większym zaangażowaniem rozpoczęłam poszukiwania pokoju dla nas 🙂

Ceny za jedną noc w połowie kwietnia, w niektórych miejscach były niższe o około 10 -20 %, co było miłą niespodzianką. Największe hotele również spuściły odrobinę, ale raczej symbolicznie – nadal za pobyt w najskromniejszym  pokoju 2-osobym, trzeba było zapłacić prawie 300 zł.

Jako młoda dziewczyna ( jak to zabrzmiało ) pracowałam w 5 gwiazdkowym hotelu i od tamtej pory unikam wszystkiego co hotelowe i korporacyjne. Nie mam urazu ani wyraźnej niechęci do takich miejsc, natomiast jeśli mam wybór i możliwość spania w kameralnym pensjonacie – wolę pensjonat od hotelu.

Po odwiedzeniu kilku lokalnych hoteli, hotelików, pensjonatów, okazało się, że w niewielkim Szczyrku mamy do wyboru miejsca pamiętające zeszły ustrój lub wypasione pokoje za 300-400 zł za noc.

Odnalezienie miejsca, na kanwie którego powstał ten post, było jak powiew świeżego powietrza, jak morska bryza pośród gór, jak twaróg prosto od krowy  😛

Powodem mojego zachwytu jest Pensjonat Górska Legenda  w Szczyrku.

c509d7f2b22c7234156190e90718724fŹródło

apartamenty-gorska-legenda

Było już niemal ciemno, jak miły damski głos w słuchawce, poinformował nas o wolnych pokojach w Górskiej Legendzie. Gdy przyjechaliśmy na miejsce, elewacja frontowa w żaden sposób nie zapowiadała tego, co ma do zaoferowania wnętrze. Z zewnątrz pensjonat nawiązywał do lokalnej architektury, widać było, że jest stosunkowo nie dawno wybudowany albo po większym remoncie.

Jakie było nasze zaskoczenie, jak po wejściu zobaczyliśmy uwielbiane przeze mnie skandynawskie, przejrzyste, rozświetlone i harmonijne wnętrza :

54480cb9aad7a_1

201204161105040.recepcja_2_galeria

Po prawej stronie od wejścia znajdowała się „śniadaniownia”

63574666

Jadalnia_2

Jadalnia_3

Zależało nam na pokoju z wanną. U siebie mamy jedynie prysznic, jak jest możliwość poleżenia sobie w wannie, to wybór jest prosty. Właściciel pensjonatu zaproponował nam największy, na parterze o powierzchni chyba 60 m2 Ciężko nazwać to pokojem, to był osobny apartament, jak dla mnie osobne  mieszkanie ;-). Bo jak inaczej nazwać  ogromny salon z dwoma kanapami, otwartą kuchnią ze stołem dla 6 osób i osobną sypialnią z wnękową garderobą. Do tego pełnowymiarowa łazienka z wanną.

Niestety nie zrobiłam zdjęć wnętrza naszego „mieszkania”, ale fotografie dostępne na stronie Górskiej Legendy oddają klimat jaki panował u nas

007

201204291704450.Apartament_Classic_GA_1

201204151627510.apartament_3_baner

Gorska-Legenda-Szczyrk-910814

201204291706300.lazienka_GA

Na żywo wnętrza wyglądają jeszcze lepiej. Kuchnia jest w pełni wyposażona – czajnik,talerze, sztućce, noże, kubki, kieliszki, garnki, patelnie, wszystko sygnowane logiem pensjonatu. Do tego lodówka i płyta grzewcza.

201204161103300.kuchnia_2_galeria

Wszystko czyściutkie, przejrzyste, pachnące. Połączenie stylu skandynawskiego z angielską elegancją daje poczucie przebywania w harmonijnej przestrzeni gdzie estetyka w nie wymuszony sposób łączy się z funkcjonalnością.

Apartamenty są różnej wielkości- od 30 m2 do 60 m2. Właściciel obiektu pokazał nam jeszcze dwa inne, każde urządzone w podobnym stylu, dopieszczone w najmniejszym detalu.

Zjedliśmy pyszną kolację z lokalnym twarogiem i postanowiliśmy się rozejrzeć. W związku z formułą przyjętą w pensjonacie, nie ma stałej recepcji. Gospodarze dostępni są pod podanym na stronie numerem telefonu. Dla gości przygotowana jest wspólna przestrzeń, gdzie można usiąść przy kominku i poczytać książki dostępne w biblioteczce.

kominkowy_2

kominkowy_3

Przy głównym holu znajdowały się schody prowadzące na niższy poziom. Okazało się, że właśnie w tych kameralnych wnętrzach, zlokalizowana jest część dla miłośników relaksu czyli sauna, jakuzzi, masaże. Po drodze spotkaliśmy Panią, która robiła wieczorne porządki. Porzuciła wszystko i oprowadziła nas po wszystkich pomieszczeniach, tłumacząc po kolei całą dostępną ofertę. O ile dobrze pamiętam Pani miała na imię Aneta – Pani Anetko dziękujemy za wszystkie cenne informację 🙂

sauna_2sauna_3

201204151917450.spa_relaks_1

Pani Anetka pokazała nam również „Krainę Zabaw” dla najmłodszych. Nie mamy dzieci, ale mogę sobie wyobrazić, że dla rodzica przyjeżdżającego odpocząć od wszystkiego, ilość atrakcji przygotowana przez właścicieli Górskiej Legendy dla swoich najmłodszych gość może być zbawienna 🙂

Pokojzabaw_3

201204161113160.bawialnia_galeria

201204301629330.bawialnia_5

W ofercie dla najmłodszych jest :

• możliwość wynajęcia sprawdzonej, fachowej opiekunki do dzieci
  • możliwość wypożyczenia zestawu do monitoringu snu dziecka
  • organizacja programu animacyjnego dla dzieci w różnym wieku
  • warsztaty kulinarne ( przygotowywanie ciasteczek, czekoladek, lub innych smakowitych przysmaków )
  • zabawy plastyczne
  • yoga dla dzieci oraz inne zabawy ruchowe
  • poszukiwanie skarbów ( nie chodzi o rodziców )  😛
  • odyseja Umysłu – zajęcia rozwijające kreatywność
  • gry wspomagające pamięć, uwagę i spostrzegawczość
  • czytanie książek, bajkowy mini teatrzyk, nauka wesołych wierszyków i piosenek
  • zabawy tematyczne pobudzające wyobraźnie i integrujące grupę
  • zajęcia rozwijające zmysły : słuchu, dotyku, wzroku, zapachu

Niezbyt się znam na organizowaniu czasu dla dzieci, ale oferta przygotowana na najbliższe wakacje dla rodzin z dziećmi wydaję się być się ciekawa.

WakacjezAnimacjami2

Poza tym w sezonie letnim, na tyłach pensjonatu, przygotowany jest plac zabaw.

plac_zabaw_galeria_1

plac_zabaw_galeria_4

plac_zabaw_galeria_2

Na sam koniec przygotowałam dla Was perełkę, coś co na mnie zrobiło największe wrażenie – czyli co kryje się na tyłach pensjonatu.

domki_basen_lato_zewnatrz_3

domki_lato_zewnatrz_1

domki_plac_zabaw_lato_zewnatrz_1

hamaki_1

201207121539420.taras_1

Na tyłach pensjonatu znajdują się cudowne skandynawskie domki do wynajęcia w całości z widokiem na wyjątkowy basen.  Nie mieszkaliśmy w żadnym z nich, ale widzieliśmy jak wyglądają w środku – po prostu cudnie  😯

domki_apartamenty_widok

grska-legenda-003

grska-legenda-009

hamaki_1

Żeby nie pominąć niczego z oferty przygotowanej dla gości decydujących na wynajęcie jednego z domków, wspomogę się opisem ze strony :

” Komfortowe domki o powierzchni 72 m2 zostały urządzone w stylu skandynawskim, posiadają bezpieczny, niezależny i ogrodzony taras. Domek jest jasny oraz przestronny, wygodnie może w nich wypoczywać 6 osób, okna salonowe wychodzą na nasz basen sezonowy i plac zabaw. Parter składa się z części dziennej gdzie znajduje się rozkładana sofa, która zapewnia wygodne dodatkowe miejsce do snu dla dwóch osób. W ciągu dnia zaś jest to idealne miejsce do oglądania telewizji. W części jadalnej stoi solidny drewniany stół, przy którym wygodnie usiądzie 6 osób. Aneks kuchenny jest przestronny i w pełni wyposażony we wszystkie potrzebne akcesoria kuchenne oraz sprzęty (lodówka, płyta indukcyjna, zmywarka, czajnik). Do Państwa dyspozycji jest również stylowa łazienka z prysznicem, w którym znajduje się siedzisko, które ułatwi umycie małego dziecka lub postawienie wanienki dla  niemowlaka. Na piętrze znajdują się dwie przytulne sypialnie, każda wyposażona w łóżko małżeńskie, które można zamienić w dwa pojedyncze łóżka. W każdej z sypialni znajduje się pojemna drewniana szafa „

Dodatkową atrakcją  jest nietuzinkowy basen.

basen_NR_3_1

domki_basen_lato_zewnatrz_2

domki_basen_lato_zewnatrz_3

lezaki_1

Od dwóch lat w Pensjonacie dostępny jest ekskluzywny Basen BIODESIGN, filtrowany solą himalajską. Basen jest przyjazny środowisku dzięki minimalizacji użycia chloru oraz zastosowaniu naturalnych materiałów jak piasek kwarcowy oraz żywica. System PURAPOOL na bieżąco monitoruje czystość wody, basen jest przyjazny także dla alergików. Basen czynny jest od maja do września, z temperaturą wody na poziomie od 20 do 28 C.

Każdego ranka, dla gości pensjonatu przygotowywane są pyszne śniadania- świeże owoce, warzywa, pachnące pieczywo, smaczne sery i wędliny. Dla osób ceniących śniadania na ciepło, serwowana jest jajecznica ze świeżych jaj ( nie z jajek w proszku ) oraz naleśniki. Pani przygotowująca jajecznice i naleśniki w międzyczasie parzyła kawę w stylu orientalnym, która smakowała wybitnie dobrze i postawiła nas na nogi, po nocnym zwiedzaniu Szczyrku 🙂

201204161103480.kuchnia_3_galeria

201204151620380.kuchnia_2_baner

kuchnia_3_galeria

Zdjęcia nie oddają klimatu i atmosfery jaka panuję w Górskiej Legendzie – na żywo wszystko wygląda jeszcze bardziej bajecznie.

Za apartament 60 metrowy zapłaciliśmy 180 zł. W sezonie letnim i zimowym ceny są nieco wyższe, ale można skorzystać z licznych ofert specjalnych lub rezerwować taniej przez znane serwisy rezerwacyjne. Domki można wynająć w kilka osób np. przez dwie rodziny z dziećmi i koszty podzielić po równo. Do dyspozycji macie animatorkę, która zajmie się waszymi pociechami, a dorośli w tym czasie mogą siedzieć na tarasie, grillować, wędzić, pływać w basenie, siedzieć w jakuzzi, lub wybrać się n wycieczkę w góry.

Z cyklu „Miejsca Wyjątkowe” serdecznie polecam pensjonat $_20źródło zdjęć : gorskalegenda.pl